Метадычная гадзіна “Асаблівасці планавання і арганізацыі адукацыйнага працэса ў інтэграванай  групе навучання і выхавання”

  • Автор записи:
  • Комментарии к записи:0 комментариев

Адукацыйны працэс у групе інтэграванага навучання і выхавання дзяцей мае карэкцыйную накіраванасць і арганізуецца ў адпаведнасці з патрабаваннямі да арганізацыі адукацыйнага працэсу пры рэалізацыі адукацыйных праграм спецыяльнай адукацыі (артыкул 268 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі).

У аснове арганізацыі інтэграванага навучання і выхавання ляжаць прынцыпы прыярытэту агульначалавечых каштоўнасцей, правоў чалавека, гуманістычнага характару адукацыі, забеспячэння роўнага доступу да атрымання адукацыі.

Адметнай асаблівасцю зместу работы пры арганізацыі інтэграванага навучання і выхавання з’яўляецца ажыццяўленне псіхолага — педагагічнага суправаджэння дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.

Рэалізацыя праграмнага зместу ажыццяўляецца ва ўмовах пераемнасці работы настаўніка-дэфектолага і выхавацеляў, якія сумесна вырашаюць шэраг асноўных задач:

ахова і ўмацаванне здароўя дзяцей, фарміраванне асноў здаровага ладу жыцця;

забеспячэнне ўсебаковага псіхічнага развіцця і своечасовай карэкцыі наяўных парушэнняў з улікам індывідуальных магчымасцяў і запатрабаванняў дзяцей;

выхаванне станоўчых якасцей асобы дзіцяці, маральных арыенціраў у дзейнасці і паводзінах, папярэджанне фарміравання негатыўных асобасных якасцей;

Планаванне адукацыйнай працы ў групе інтэграванага выхавання і навучання мае істотныя адрозненні. Змест планавання заснаваны на прынцыпе комплекснасці і тэматычнага паходу да адукацыйнага працэсу, вызначаецца сінтэзам комплекснай праграмы дашкольнай адукацыі і спецыяльных карэкцыйных праграм з улікам індывідуальных асаблівасцей дзяцей дашкольнага ўзросту.

У групе ствараецца эмацыйна спрыяльная абстаноўка, якая спрыяе разняволенню дзяцей, умацаванню іх веры ва ўласныя магчымасці, узнікненню патрэбнасці ў зносінах з дарослымі і аднагодкамі. Уся праца з дзецьмі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця носіць карэкцыйны характар ​​і прадугледжвае неабходнасць уздзеяння на ўсе бакі гаворкі і віды псіхічнай дзейнасці (пазнавальную і эмацыйна-валявую).

Выхавальнік дашкольнай адукацыі вырашае наступныя карэкцыйна-развіваючыя задачы:

карэкцыя асаблівасцяў развіцця сэнсарнай, інтэлектуальнай, эмацыйна-валявой сфер;

актуалізацыя і замацаванне маўленчых навыкаў, сацыяльна-бытавога вопыту на занятках і ў свабоднай дзейнасці.

У групе ствараецца эмацыйна спрыяльная абстаноўка, якая спрыяе разняволенню дзяцей, умацаванню іх веры ва ўласныя магчымасці, узнікненню патрэбнасці ў зносінах з дарослымі і аднагодкамі. Уся праца з дзецьмі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця носіць карэкцыйны характар ​​і прадугледжвае неабходнасць уздзеяння на ўсе бакі гаворкі і віды псіхічнай дзейнасці (пазнавальную і эмацыйна-валявую).

Выхавальнік дашкольнай адукацыі вырашае наступныя карэкцыйна-развіваючыя задачы:

карэкцыя асаблівасцяў развіцця сэнсарнай, інтэлектуальнай, эмацыйна-валявой сфер;

актуалізацыя і замацаванне маўленчых навыкаў, сацыяльна-бытавога вопыту на занятках і ў свабоднай дзейнасці.

Выхавальнік ажыццяўляе работу па стварэнню сэнсарнай базы, неабходнай для фарміравання паняццяў у дзяцей. У працэсе экскурсій, прагулак, назіранняў, гульняў выхавальнік выпрацоўвае ў дзяцей уменне назіраць, параўноўваць аб’екты і з’явы навакольнага жыцця, абагульняць атрыманую інфармацыю. Абавязковым патрабаваннем да арганізацыі навучання з’яўляецца стварэнне ўмоў для практычнага прымянення фармуемых ведаў. У другой палове дня выхавальнікі працуюць па заданні настаўніка-дэфектолага, педагога-псіхолага над выпраўленнем у дзяцей маўленчага парушэння і развіццём псіхічных працэсаў. Выхавальнік праводзіць індывідуальныя або падгрупавыя заняткі па заданні педагога-псіхолага і настаўніка-дэфектолага. Мэтай гэтых заняткаў з’яўляецца развіццё пазнавальнай дзейнасці, гаворкі, а таксама замацаванне навыкаў і ўменняў, звязаных з засваеннем адукацыйнай і карэкцыйнай праграмы. Змест работы вызначаюць спецыялісты, якія пакідаюць заданне для індывідуальнай работы ў «Сшыткі ўзаемадзеяння». Каб забяспечыць аптымальную эфектыўнасць «карэкцыйнай гадзіны», выхавальнік арганізуе паралельную работу дзяцей: для адных дзяцей падбіраюцца знаёмыя дыдактычныя гульні, для іншых — графічныя заданні і практыкаванні, а адзін выхаванец або малая падгрупа (2-3 дзіцяці) займаюцца непасрэдна з выхавацелем. Індывідуальна выхавальнік займаецца 10 — 15 хвілін, затым дзеці мяняюцца месцамі.

Карэкцыйна-развіццёвае навучанне і выхаванне дзяцей у групе інтэграванага выхавання і навучання ажыццяўляецца на аснове актыўнага пазнання дзецьмі навакольнага свету, практычнага асваення імі прадметнага асяроддзя і сферы сацыяльных адносін. Дзяцей вучаць прымяняць атрыманыя ўменні ў разнастайных сацыяльна-бытавых сітуацыях, творча выкарыстоўваць іх у розных відах дзейнасці.

 

Добавить комментарий

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте, как обрабатываются ваши данные комментариев.