Кансультацыя для бацькоў

Тэма: “Гульні з пяском”

Сучасныя дзеці жывуць у эпоху інфарматызацыі і камп’ютарызацыі, у іх ёсць шмат сучасных цацак, гульняў і гульнявых дапаможнікаў. Але гульні з пяском не састарэлі, яны адносяцца да найбольш старажытных і любімых забаў чалавечнасці.  І да гэтай пары яны дастаўляюць задавальненне дзецям і дарослым. Але гэта не толькі забава. Заняткі з пяском карысныя для здароўя, добра ўплываюць на псіхіку, супакойваюць. Гульні з пяском даюць дзецям магчымасць справіцца з эмацыянальным напружаннем.

Існуе прынцып “тэрапія пяском”, які прапанаваў  псіхатэрапеўт Кар Густаў Юнг у 1929 годзе. Менавіта патрэбнасць чалавека “вазіцца” з пяском і яго структура падказалі вялікаму Юнгу гэту ідэю. Па меркаваннях псіхолагаў,  пясок убірае негатыўную энергію. Узаемадзеянне з пяском ачышчае энергетыку чалавека, стабілізуе яго эмацыйны стан.

Што патрэбна для гульняў з пяском?

Пясочніца на вуліцы, пясочныя наборы.

У зімовы час, а таксама ў летнія дажджлівыя дні, калі няма магчымасці пагуляць у вулічнай пясочніцы, можна яе стварыць дома.

Для стварэння пясочніцы спатрэбіцца: драўляная скрынка (50x70x8 см), ці пластыкавы кантэйнер.

—  чысты прасеяны пясок (можна памыць і  пракаліць яго ў духоўцы);

— кінетычны пясок (можна купіць ці зрабіць самім падобны) 1 шклянка крухмалу, 2 шклянкі пяску, 0,5 шклянкі вады, перамяшаць;

— маленькія лялькі, цацкі, казачныя персанажы фігуркі жывёл, расліны,  будынкі, можна выкарыстоўваць розны прыродны матэрыял: каменне, шышкі,  кавалкі дрэва,  насенне (жалуды і інш.)  і інш.

Як праводзяцца гульні з пяском?

— Дзецям паказваюць, як можна, глыбока пагрузіўшы рукі ў пясок (рачны, кінетычны або ў пясочніцы), пераціраць яго паміж далонямі, сціскаць, прасейваць, сыпаць,  рабіць самамасаж. Варта навучыць дзяцей прагаворваць свае адчуванні:

— “Мне падабаецца апускаць рукі ў гэты пясок”;

— “Я адчуваю цяпло пяску”;

— “Мне прыемна».

Пагуляйце ў гульні для развіцця дробнай маторыкі рук: пальчыкі «ходзяць,  гуляюць» па пяску, скачуць, робяць хвалі , гуляюць «на піяніна».

Дзеці з цікавасцю пакідаюць на пяску адбіткі далоняў, пальчыкаў, розных формачак і інш.. Падабаецца ім рабіць  адбіткі геаметрычных фігур. Пры гэтым дзеці лепш засвойваюць іх назвы (круг, квадрат, трохвугольнік) і велічыню (вялікі, малы).

Акрамя таго, пясок  можна перавозіць, ляпіць з яго «пачастункі» і г. д.

З задавальненнем  дзеці шукаюць схаваныя ў пяску прадметы (цацкі,  прыродны матэрыял (шышкі, каменьчыкі, жалуды і інш.), лічаць знойдзеныя прадметы. Выкладаюць узоры з крышачак, каменьчыкаў, шарыкаў і інш.

Так сама можна правесці з дзецьмі эксперыменты: “Які пясок?” (сухі ці мокры), “Зрабі мокры пясок”, “Прасей пясок” і інш.

Гуляйце разам з дзецьмі!   Тым часам гульні з пяском акажуць добры ўплыў на развіццё пазнаваўчых псіхічных працэсаў: увагі, памяці, мыслення,  на эмацыйную сферу дзяцей,  на развіццё дробнай маторыкі рук,  на ўмацаванне здароўя.

Добавить комментарий

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте, как обрабатываются ваши данные комментариев.