Навучым дзіця любіць малую радзіму –
значыць, здолеем выхаваць грамадзяніна,
якому можна даверыць краіну.
На сучасным этапе, калі адбываюцца значныя змены ў жыцці грамадства, актуалізуецца праблема выхавання маленькага грамадзяніна і патрыёта сваёй краіны.
Патрыятычнае выхаванне дзяцей-гэта складаны педагагічны працэс, у аснове якога ляжыць развіццё маральных пачуццяў.
Дашкольнае дзяцінства-спрыяльны перыяд для далучэння дзіцяці да нацыянальнай культуры. Таму вельмі важна пачынаць выхоўваць Сапраўднага патрыёта сваёй Радзімы менавіта ў гэтым узросце, калі дзіця пачынае інтэнсіўна развівацца ў сацыяльным плане. Гэты перыяд па сваіх псіхалагічным асаблівасцям найбольш спрыяльны для фарміравання патрыятызму, так як для дзяцей дашкольнага ўзросту характэрныя наступныя якасці:
- высокая ўспрымальнасць,
- лёгкая навучальнасць,
- бязмежнае давер дарослым,
- імкненне пераймаць ім,
- эмацыйная спагадлівасць і цікавасць да ўсяго навакольнага.
Мэтай патрыятычнага выхавання з’яўляецца сфарміраванасць асноў патрыятызму як маральнага якасці асобы. Але гэта якасць не ўзнікае ў людзей само па сабе. Прытрымліваючыся прынцыпу- ад малога да вялікага, своечасовае фарміраванне ў дзяцей пачуцця патрыятызму неабходна пачынаць з малодшага дашкольнага ўзросту з выхавання любові і прыхільнасці да малой радзімы: да самых блізкіх людзей – бацькі, маці, дзядулі, бабулі, да таго месца, дзе дзіця нарадзілася, дзе знаходзіцца яго дом, вуліца, дзіцячы сад. Радзіма пачынаецца з любові да той зямлі, на якой нарадзіўся і жывеш. Але проста любіць родную зямлю недастаткова, неабходна ведаць гісторыю, культуру, славутасці, запаведныя куткі, то чым славіцца родны горад – край знакамітых землякоў. У дзіцяці павінна з’явіцца пачуццё нацыянальнага гонару за сваю малую радзіму.
Паспяховасць развіцця дзяцей пры знаёмстве з родным горадам стане магчымай толькі пры ўмове іх актыўнага ўзаемадзеяння з навакольным светам эмацыйна-практычным шляхам, г.зн. праз гульню, Праца, навучанне, розныя віды дзейнасці, уласцівыя дашкольнаму ўзросту.
Выхоўваючы ў дзяцей любоў да малой радзімы, неабходна падвесці іх да разумення, што іх горад-часціца краіны, паколькі ва ўсіх месцах, вялікіх і маленькіх, ёсць шмат агульнага:
— паўсюль людзі працуюць для ўсіх (настаўнікі вучаць дзяцей; лекары лечаць хворых; рабочыя робяць машыны і г. д.);
— усюды выконваюцца традыцыі: Радзіма памятае герояў, якія абаранілі яе ад ворагаў;
— паўсюль жывуць людзі розных нацыянальнасцяў, сумесна працуюць і дапамагаюць адзін аднаму;
— людзі берагуць і ахоўваюць прыроду;
— ёсць агульныя прафесійныя і грамадскія святы і г. д.
Важным умовай эфектыўнага ажыццяўлення работы па азнаямленню з родным краем з’яўляецца цесная ўзаемасувязь з сем’ямі выхаванцаў. Бацькі (законныя прадстаўнікі) дашкольнікаў могуць стаць удзельнікамі адукацыйнага працэсу не толькі ў рамках сям’і, але і ўстановы адукацыі. Бацькі могуць аказаць дзейсную дапамогу ў зборы матэрыялаў па родным краі, па правядзенні экскурсій у музеі, да помнікаў гісторыі і культуры, на прадпрыемствы горада, у арганізацыі выстаў і г. д.
Мэтанакіраваная праца па фарміраванні любові да роднага горада, краю, культуры і традыцый спрыяюць развіццю асобы ў духу патрыятызму, таму наша задача – навучыць дзяцей любіць свой горад, свой родны край, больш пазнаваць пра яго, паважаць традыцыі, памятаць яго гісторыю.