«Як выхаваць сапраўднага грамадзяніна?»

  • Автор записи:
  • Комментарии к записи:0 комментариев

Навучым дзіця любіць малую радзіму –

значыць, здолеем выхаваць грамадзяніна,

якому можна даверыць краіну.

На сучасным этапе, калі адбываюцца значныя змены ў жыцці грамадства, актуалізуецца праблема выхавання маленькага грамадзяніна і патрыёта сваёй краіны.

Патрыятычнае выхаванне дзяцей-гэта складаны педагагічны працэс, у аснове якога ляжыць развіццё маральных пачуццяў.

Дашкольнае дзяцінства-спрыяльны перыяд для далучэння дзіцяці да нацыянальнай культуры. Таму вельмі важна пачынаць выхоўваць Сапраўднага патрыёта сваёй Радзімы менавіта ў гэтым узросце, калі дзіця пачынае інтэнсіўна развівацца ў сацыяльным плане. Гэты перыяд па сваіх псіхалагічным асаблівасцям найбольш спрыяльны для фарміравання патрыятызму, так як для дзяцей дашкольнага ўзросту характэрныя наступныя якасці:

  • высокая ўспрымальнасць,
  • лёгкая навучальнасць,
  • бязмежнае давер дарослым,
  • імкненне пераймаць ім,
  • эмацыйная спагадлівасць і цікавасць да ўсяго навакольнага.

Мэтай патрыятычнага выхавання з’яўляецца сфарміраванасць асноў патрыятызму як маральнага якасці асобы. Але гэта якасць не ўзнікае ў людзей само па сабе. Прытрымліваючыся прынцыпу- ад малога да вялікага, своечасовае фарміраванне ў дзяцей пачуцця патрыятызму неабходна пачынаць з малодшага дашкольнага ўзросту з выхавання любові і прыхільнасці да малой радзімы: да самых блізкіх людзей – бацькі, маці, дзядулі, бабулі, да таго месца, дзе дзіця нарадзілася, дзе знаходзіцца яго дом, вуліца, дзіцячы сад. Радзіма пачынаецца з любові да той зямлі, на якой нарадзіўся і жывеш. Але проста любіць родную зямлю недастаткова, неабходна ведаць гісторыю, культуру, славутасці, запаведныя куткі, то чым славіцца родны горад – край знакамітых землякоў. У дзіцяці павінна з’явіцца пачуццё нацыянальнага гонару за сваю малую радзіму.

Паспяховасць развіцця дзяцей пры знаёмстве з родным горадам стане магчымай толькі пры ўмове іх актыўнага ўзаемадзеяння з навакольным светам эмацыйна-практычным шляхам, г.зн. праз гульню, Праца, навучанне, розныя віды дзейнасці, уласцівыя дашкольнаму ўзросту.

Выхоўваючы ў дзяцей любоў да малой радзімы, неабходна падвесці іх да разумення, што іх горад-часціца краіны, паколькі ва ўсіх месцах, вялікіх і маленькіх, ёсць шмат агульнага:

— паўсюль людзі працуюць для ўсіх (настаўнікі вучаць дзяцей; лекары лечаць хворых; рабочыя робяць машыны і г. д.);

— усюды выконваюцца традыцыі: Радзіма памятае герояў, якія абаранілі яе ад ворагаў;

— паўсюль жывуць людзі розных нацыянальнасцяў, сумесна працуюць і дапамагаюць адзін аднаму;

— людзі берагуць і ахоўваюць прыроду;

— ёсць агульныя прафесійныя і грамадскія святы і г. д.

Важным умовай эфектыўнага ажыццяўлення работы па азнаямленню з родным краем з’яўляецца цесная ўзаемасувязь з сем’ямі выхаванцаў. Бацькі (законныя прадстаўнікі) дашкольнікаў могуць стаць удзельнікамі адукацыйнага працэсу не толькі ў рамках сям’і, але і ўстановы адукацыі. Бацькі могуць аказаць дзейсную дапамогу ў зборы матэрыялаў па родным краі, па правядзенні экскурсій у музеі, да помнікаў гісторыі і культуры, на прадпрыемствы горада, у арганізацыі выстаў і г. д.

Мэтанакіраваная праца па фарміраванні любові да роднага горада, краю, культуры і традыцый спрыяюць развіццю асобы ў духу патрыятызму, таму наша задача – навучыць дзяцей любіць свой горад, свой родны край, больш пазнаваць пра яго, паважаць традыцыі, памятаць яго гісторыю.

Добавить комментарий

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте, как обрабатываются ваши данные комментариев.