Паступленне ў школу — надзвычай адказны момант як для самога дзіцяці, так і для бацькоў.
у навучальную дзейнасць у школе падрыхтаваны далёка не ўсе дзеці.
Разумеючы важнасць рашэння гэтай задачы неабходна вызначыць узровень псіхічнага развіцця дзіцяці, своечасова дыягнаставаць яго адхіленні і на гэтай аснове арганізаваць якія развіваюць заняткі Шмат што могуць зрабіць для дзіцяці ў гэтых адносінах бацькі.
Пад «псіхалагічнай гатоўнасцю да школьнага навучання» разумеецца
неабходны і дастатковы ўзровень псіхічнага развіцця дзіцяці для засваення школьнай вучэбнай праграмы ва ўмовах навучання ў калектыве
аднагодкаў.
Псіхалагічная гатоўнасць дзіцяці да школьнага навучання — гэта адзін з
найважнейшых вынікаў псіхічнага развіцця ў перыяд дашкольнага дзяцінства.
Псіхалагічная гатоўнасць дзіцяці да навучання ў школе ўключае ў сябе:
• Інтэлектуальную гатоўнасць
• Асобасную гатоўнасць
• Сацыяльна-псіхалагічную
гатоўнасць
• Эмацыйна-валявую гатоўнасць
Інтэлектуальная гатоўнасць прадугледжвае дастатковы ўзровень сфарміраванасці пазнавальных працэсаў:
• цікавасць да ведаў;
— Наяўнасць у дзіцяці запасу ведаў;
• сфарміраванасць пачатковых уменняў вучэбнай дзейнасці;
• аналітычнае мысленне;
• лагічнае запамінанне;
— развіццё тонкай маторыкі;
— Развіццё фанематычнага слыху.
Асобасная гатоўнасць уключае:
— фарміраванне ў дзіцяці «ўнутранай пазіцыі школьніка»;
• пазітыўнае стаўленне да школы, настаўнікаў, вучэбнай дзейнасці;
• адвольныя паводзіны;
• аб’ектыўнасць самаацэнкі.
Сацыяльна-псіхалагічная гатоўнасць мяркуе:
— уменне ўсталёўваць узаемаадносіны;
— жаданне мець зносіны;
— уменне падпарадкоўвацца правілам і нормам;
— уменне дзейнічаць сумесна.
Эмацыйна-валявая гатоўнасць сфарміравана:
• умее ставіць мэту;
• вызначаць план дзеянняў;
• прымаць намаганні, пераадольваючы перашкоды;
— адвольнасць псіхічных працэсаў.
Акрамя названых вышэй складальнікаў псіхалагічнай гатоўнасці да школы мы вылучаем яшчэ фізічную і маўленчую.
Фізічная гатоўнасць:
— агульнае фізічнае развіццё;
— агульны стан здароўя
Маўленчая гатоўнасць:
— сфарміраванасць гукавога боку маўлення; слоўнікавага запасу, маналагічнай гаворкі, граматычна правільнай гаворкі
Школьная гатоўнасць — гэта комплекснае з’ява, якое ўключае ў сябе
інтэлектуальную, асобасную, сацыяльна — псіхалагічную, эмацыйна — валявую гатоўнасць.
Пры паступленні дзяцей у школу часта выяўляецца недастатковая сфарміраванасць якога-небудзь аднаго кампанента псіхалагічнай гатоўнасці. Гэта вядзе да цяжкасці або парушэння адаптацыі дзіцяці ў школе.
Псіхалагічная гатоўнасць:
• вучэбная гатоўнасць
• сацыяльна — псіхалагічная гатоўнасць.